مهندسی کده

مهندسی کده - 2

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شنبه 29 اردیبهشت 1403
 مطالب مهندسی
مهندسی کده سفارش طراحی سایت بازدید : 999 مشاهده
00:00
00:00
سوله کیفی یکی از انواع ساختمان‌های صنعتی
سوله کیفی یکی از انواع ساختمان‌های صنعتی
سوله پیمانکاری محلی برای انجام فعالیت‌های پیمانکاری، ساخت و ساز
سوله پیمانکاری محلی برای انجام فعالیت‌های پیمانکاری، ساخت و ساز
راز سوله های با دوام و نکات مربوط با آن
راز سوله های با دوام و نکات مربوط با آن
برخی از ملاحظات اضافی در مورد سوله‌ها
برخی از ملاحظات اضافی در مورد سوله‌ها
نحوه ایندکس کردن دستی صفحات در سرچ کنسول
نحوه ایندکس کردن دستی صفحات در سرچ کنسول
ساختن آینده ای سبز تر با استفاده از پتانسیل اقتصاد چرخشی در ساخت و ساز
ساختن آینده ای سبز تر با استفاده از پتانسیل اقتصاد چرخشی در ساخت و ساز
بررسی نکات فنی GAN ها و بررسی قابلیت ها و محدودیت های آن ها
بررسی نکات فنی GAN ها و بررسی قابلیت ها و محدودیت های آن ها
بهینه سازی تصاویر برای کسب رتبه بهتر در موتور های جستجو
بهینه سازی تصاویر برای کسب رتبه بهتر در موتور های جستجو
چگونه آژانس دیجیتال مارکتینگ خود را گسترش دهیم؟
چگونه آژانس دیجیتال مارکتینگ خود را گسترش دهیم؟
نوشتن پست وبلاگ به صورت بهینه با ابزار chatgpt
نوشتن پست وبلاگ به صورت بهینه با ابزار chatgpt
تبلیغات شما تبلیغات شما

نگاهی به ساخت لینک از سرچ کنسول

بررسی‌های ساخت پیوند را از کنسول جستجو (در زیر) ببینید

     یک وب سایت با ساختار پیوند عالی مطابق با نظریه شش درجه جدایی (شش درجه جدایی) است، یعنی از هر صفحه به هر صفحه دیگر، می توانید تنها بر روی شش لینک کلیک کنید، حتی بدون جستجو یا می توانید به آن متصل شوید. آن را با ورق زدن صفحه

سفارش ساخت سایت سفارش طراحی سایت در فریلنس پروژه

در Google Search Console، داده‌های صفحه وب بسیار زیادی از منظر ابرداده وجود دارد، از صفحات وب مؤثر، صفحات وب مؤثر برای دستگاه‌های تلفن همراه، صفحات وب با تجربه خوب و صفحات وب با اطلاعات پیشرفته، و این صفحه وب نشان دهنده «محتوا» است. می تواند انکار کند که محتوا پادشاه است.

فقط گاهی اوقات با TDK (عنوان، توضیحات، کلمه کلیدی) که بسیاری از «کارشناسان سئو» در مورد آن بحث می‌کنند، کاملاً متفاوت است. اما محتوای مورد بحث در KPI داخلی فقط به تعداد صفحات وب محدود می شود و تعداد صفحات وب را می توان از زوایای مختلف "مشاهده" کرد.

البته ابتدا باید یک صفحه محتوای خوب وجود داشته باشد تا بحث در مورد کلمات کلیدی ارزشی نداشته باشد، اما در واقع کنسول جستجوی گوگل در ابتدا کلمات کلیدی از پیش تنظیم شده برای صفحه وب نداشت، بلکه هدف نهایی جستجوی کاربر و صفحه وب سایت از طریق کلمه کلیدی به «تطبیق» دارای نوردهی و کلیک خواهد بود.
لینک سازی از کنسول جستجو (قسمت 1)
این مقاله در اصل جمعه گذشته نوشته شده است. در ابتدا برای برنامه ریزی برنامه پس از دانلود از طریق گزارش لینک کنسول جستجو استفاده می شد. در نیمه راه نوشتن، به نوشتن مقاله در مورد حملات لینک روی آوردم، زیرا این نیز بسیار مهم است ...

این مقاله تحت عنوان "نگاهی به ساخت لینک از کنسول جستجو (قسمت 1)" است. در آن زمان قصد داشتم علاوه بر استفاده از فرم کنسول جستجوی گولج، تجزیه و تحلیل را از طریق فرم دانلود لینک تکمیل کنم. پس از سه یا چهار ماه، تکمیل شده است. می توان یک نمونه اولیه ساخت.

پیوند به صفحات وب نباید فقط به دلیل رتبه بندی سئو انجام شود، بلکه باید به دلایل زیر انجام شود:

     هنگامی که کاربران هنگام مرور یک صفحه وب خاص نیازها و کمبودهایی دارند، از پیوندها و رابط کاربری خوب برای راهنمایی کاربران برای رسیدن به اهداف مورد نظرشان استفاده می شود، یعنی «راهنمای» برای اینکه کجا به صفحه وب بعدی بروند.

و این "خواندن گسترده" در وب سایت محتوا است، و "صفحه وب مناسب را پیدا کنید، از متن توضیحی مناسب استفاده کنید، و اجازه دهید کاربران مناسب کلیک کنند" در SEO.
چگونه خواندن توصیه شده را به خوبی انجام دهیم و تأثیر آن بر سئو
بزرگ‌ترین مشکل تبدیل رسانه‌های سنتی به اینترنت این است که جریان خواندن همچنان در تفکر رسانه‌های سنتی باقی مانده است. بزرگترین مشکل این است که رفتار تماشایی و رفتار خواندن خطی و سلسله مراتبی است، اما در واقع قوی‌ترین چیز در اینترنت «هیپر متن» است…

genehong.medium.com

چند سوال جالب اغلب در اینجا پرسیده می شود:

     وب سایت شما به طور متوسط ​​در هر صفحه چند لینک (SSR+CSR) دارد؟
     وب سایت شما از نظر گوگل چند لینک در هر صفحه دارد؟
     آیا صفحه اصلی وب سایت شما بیشترین پیوند را به (توزیع لینک داخلی) دارد؟
     آیا صفحاتی که بیشترین پیوند را در سایت شما دارند در درجه اول ارزش جستجو دارند؟
     نسبت توزیع پیوندها بین صفحات محتوای وب سایت شما و صفحات میانی چقدر است؟

بهترین استراتژی برای ساخت نقشه سایت که اخیراً مورد بحث قرار گرفته است این است:

     هنگامی که لینک های جدیدی در صفحه وب شما ایجاد می شود، خزنده های گوگل می آیند تا آنها را بازیابی کنند. هر چه لینک های بیشتری ایجاد کنید، اهمیت این صفحه برای شما بیشتر می شود. بنابراین، خزنده ها بیشتر به روز می شوند و احتمال ایندکس شدن بیشتر می شود.

     و هر چه محتوای صفحه وب ایجاد شده توسط این لینک مرتبط تر باشد، ارزش لینک بیشتر می شود؛ هر چه پیوند ثابت و پیوسته تر باشد و افراد بیشتری کلیک کنند، ارزش لینک بالاتر می رود.

گفتنش آسان است، اما آیا انجام آن به همین سادگی است؟ این مقاله در مورد چگونگی انجام آن نیست، بلکه در مورد چگونگی آزمایش آن است.

برای مشاهده و رفع مشکلات فوق، یک سیستم کوچک نوشتم که ثبت و تجزیه و تحلیل استقرار و تغییرات پیوندها است، با استفاده از این ابزار نمودار و مقاله ای برای تجزیه و تحلیل "حملات لینک جستجوی خارجی" نوشتم. همچنین مجموعه ای از ابزارهای تحلیل عملی را تکمیل کرد.
مشاهده وضعیت ایجاد پیوند و حملات از توزیع دامنه پیوندهای خارجی
در ابتدای سال 2022، بسیاری از وب سایت ها توسط پیوندهای سئو کلاه سیاه جدید مورد حمله قرار می گیرند که از چندین مورد قابل مشاهده است:

genehong.medium.com

همانطور که قبلا ذکر شد، من می خواستم این طرح را از چهار پنج سال پیش انجام دهم، اما همیشه فکر می کردم که نیاز به "مردم برای دانلود" از نظر شخصی یک چیز بسیار احمقانه است، اما این نیاز روز به روز قوی تر می شود. و قوی تر، و گوگل به نظر می رسد که هیچ API وجود نخواهد داشت، بنابراین من این کار را به هر حال انجام دادم، و مقاله بالا عمدتاً به توزیع پیوندها می پردازد و سپس عملکردهای آن را بیشتر گسترش می دهد و در نهایت موارد زیر را شامل می شود:

     تعداد لینک‌های سایت در یک صفحه عمدتاً برای یادآوری به کسانی است که در مورد تبادل پیوندها خرافاتی دارند که Google به راحتی می‌داند.
     تعداد وب‌سایت‌های بد، و اکنون تعریف شده است "top, .pro, .site, .online, .wang, .xyz"
     بیشتر لینک های دامنه های چینی لینک های مخرب و بد هستند
     لیست دامنه های IP علاوه بر لینک های مخرب و بد، عمدتاً به دلیل عدم فوروارد صحیح دامنه یا اسکن شدن IP فیزیکی است و مسیر نسبی وب سایت این مشکل را گسترش می دهد.
     دانلود لیست لینک های مسدود شده

نسخه جدید تجزیه و تحلیل دامنه پیوندهای خارجی

علاوه بر تجزیه و تحلیل لینک های خارجی به تفکیک دامنه، آنچه که اهمیت بیشتری دارد، تجزیه و تحلیل صفحات هدف است، در این قسمت دو دیدگاه متفاوت وجود دارد، یکی تعداد لینک ها و دیگری تعداد دامنه ها.

دو جدول زیر ایجاد لینک یک سایت محتوای خبری بسیار رایج است و یک وب سایت را می توان به صفحات محتوا، دسته بندی ها و برچسب ها و صفحه وسط صفحه جستجو تقسیم کرد.از جدول زیر مشاهده می شود که ایجاد پیوند همه در مقاله، برچسب و دسته است.
لینک سازی به صفحات وب خارجی از دیدگاه دامنه
لینک سازی صفحه وب خارجی از دیدگاه پیوند

و در اینجا یک مشکل جالب پیدا کردم، زیرا پیوندهای خارجی معمولاً باید صفحات محتوا یا صفحات فعالیت دسته بندی بسیار خاص باشند، بعید است که صفحات برگه باشد، و صفحات برگه در این وب سایت بسیار زیاد است، بنابراین متوجه شدم که در وجود دارد مشکلی در URL صفحه برگه وجود دارد، بنابراین باید یک "لیست کار" برای بهبود آن باز شود.

من در اینجا در مورد علت مشکل صحبت نمی کنم، اما معمولاً مشاهده چنین مشکل ایجاد پیوند بدون چنین جدولی دشوار است. اگرچه این مشکل اصلاح شده است، اما اصلاح ایجاد پیوند فقط یک کشف دردسرساز نیست. "پاسخ" اغلب بیش از دو یا سه ماه طول می کشد.

مسئولیت ایجاد پیوندهای خارجی عمدتاً روابط عمومی و برنامه ریزی بازاریابی است.اگر نتوان از دیدگاه سئو مبتنی بر فناوری به طور مستقیم استفاده کرد، می توان از پیوندهای داخلی استفاده کرد. در زیر توزیع لینک داخلی یک وب سایت UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) آمده است:
نمونه ای از توزیع لینک داخلی برای سایت های UGC

از این جدول می توان دریافت که لینک بیلدینگ این وب سایت عمدتاً در مقاله قرار دارد، باید گفت که برای ساخت لینک ها بیش از حد به نویسنده/ویرایشگر به عنوان صفحه میانی متکی است و برچسب به تازگی شروع به ایجاد لینک کرده است. این امکان وجود دارد، اما مهمترین چیز این است که به تقویت لینک به صفحات مقاله بروید.
نمونه ای از توزیع لینک داخلی برای سایت های UGC

در مقایسه با ایجاد لینک های داخلی، لینک های خارجی بسیار عادی تر هستند، اگرچه مشکل لینک های خارجی بیش از حد پراکنده نیز وجود دارد، اما این موضوع دیگری است.

فقط این نمودارها وضعیت 1000 داده اول را حداکثر نشان می دهد به دلیل ارتباط بین داده ها، به خصوص ایجاد لینک های خارجی بسیار بدتر از ابزارهای ارائه شده توسط ahref است، اما داده های ahref را فقط می توان گفت Google Crawler "شبیه‌سازی شده" در واقع، هنوز هم به درستی گزارش GSC بستگی دارد.

علاوه بر اینکه بررسی این جداول برای مشاهده توزیع آنها و سپس تجویز داروی مناسب (تکمیل سفارش کار) واقعی است، نه صرفاً مشاهده، بلکه این نوع مشاهده نوعی چک پوینت قبل و بعد از اتمام رویداد است. با این تفاوت که فقط در کنسول جستجوی گوگل وجود دارد علاوه بر چک لیست ثبت تعداد لینک ها و نمونه برداری هر هفته، این ظاهر کاملتر خواهد بود.

پس از نوشتن این مطلب، من همچنین متوجه شدم که در واقع مکانیسم های تأیید زیادی وجود دارد که می توان آنها را تکمیل کرد، مانند رابطه تعاملی این پیوندها، و اثربخشی ایجاد پیوند، اما می دانم که بسیاری از مردم از دیدن این موضوع خسته شده اند و متوجه می شوند که ایجاد پیوند چندان ساده نیست، تجزیه و تحلیل های زیادی به تنهایی وجود دارد، و هیچ "پیاده سازی" واقعی در اینجا وجود ندارد، چه رسد به اینکه چگونه استراتژی ها را تدوین کنیم، اما این مسائل بین هر وب سایت بسیار متفاوت است و کافی است کار اصلی را به خوبی انجام دهید. اول بالا

———————

در واقع، من می خواهم دو مقاله زیر را نیز کامل کنم، زیرا فقط بالا و وسط وجود دارد و انتهای آن پایانی ندارد، اما در مورد مطالعه گسترده مطالب زیادی نوشتم، فکر می کنم این نکته واقعی است، بنابراین می خواهم علت را بدانم می توانید به این دو مقاله مراجعه کنید.

  • تاریخ : دوشنبه 26 دی 1401
  • بازدید : 1784 views
  • نظرات : 0 نظر

توضیح در مورد css و ویژگی و کاربرد های آن و افزونه ها

CSS و افزونه ها

نقل قول شده:

بیش از هفده سال پیش ضبط موسیقی را در زیرزمینم شروع کردم. همه چیز با یک میکروفون کامپیوتر، یک برنامه ضبط اولیه به نام Audacity و کف تشک روی دیوار اتاق دیگ بخار شروع شد. در سال 2011، از موسسه فناوری مهندسی صدا در شهر نیویورک فارغ التحصیل شدم، جایی که با استفاده از برنامه هایی مانند Pro Tools، Logic Pro و Ableton Live یاد گرفتم که چگونه یک مهندس صدا حرفه ای باشم. استودیوهای ضبط به خانه دومی برای من تبدیل شدند، جایی که توانستم خودم را با مهندسان دیگر احاطه کنم و نکات و ترفندهای ضبط بسیاری را یاد بگیرم. مهندسی صدا و مهندسی نرم‌افزار دو زبان کاملاً متفاوت هستند، اما در هر دو نوع مهندسی، ابزارهای خاصی برای کمک به شکل‌دهی یا قالب‌بندی هر چیزی که می‌سازید استفاده می‌شود. از CSS برای ایجاد پاپ وب سایت ها، زیبا جلوه دادن، همه زنگ ها و سوت هایی که می خواهید DOM خود را سفارشی کنید استفاده می شود. پلاگین‌ها در موسیقی هدفی مشابه دارند زیرا صدا را پاپ می‌کنند، صدا را زیبا می‌کنند و صدای شما را شخصی‌سازی و تمیز می‌کنند. شباهت های زیادی بین CSS در مهندسی نرم افزار و پلاگین های صوتی در مهندسی صدا وجود دارد.

سایت سفارش طراحی سایت در فریلنس پروژه

CSS مخفف Cascading Style Sheets است و توسط مهندسان نرم افزار برای کمک به سفارشی سازی اطلاعات در قالب نمایش مناسب برای صفحات وب که طراحی می کنند استفاده می شود. هدف اصلی CSS طراحی تصویر وب سایت شما از جمله رنگ ها، طرح بندی و فونت ها است. CSS همچنین به شما این امکان را می دهد که ارائه وب سایت یا برنامه خود را به انواع مختلف دستگاه ها مانند صفحه نمایش بزرگ، صفحه نمایش کوچک یا چاپگر تغییر دهید.

پلاگین ها در تولید موسیقی و مهندسی صدا چیست؟ به عبارت ساده، یک پلاگین صوتی برنامه ای است که به عنوان یک افزونه برای نرم افزار تولید موسیقی شما مانند Pro Tools یا Logic Pro استفاده می شود. یک پلاگین شبیه پدال گیتار است، به این معنا که سیگنال تمیز را دریافت می کند و به آن افکت اضافه می کند. آنها به شما امکان می دهند برخی از عملکردها را اضافه کنید که مستقیماً در DAW یا ایستگاه کاری آنالوگ دیجیتال شما در دسترس نیستند. سه دسته اصلی از پلاگین های صوتی وجود دارد. پلاگین های افکت: این پلاگین ها به شما امکان می دهند با افکت های مختلف مانند Reverb، EQ، اعوجاج و غیره بازی کنید. معمولاً، DAW شما قبلاً مجموعه ای از افزونه های داخلی را برای جلوه ها ارائه می دهد، اما به طور کلی، احتمالاً این کار را انجام خواهید داد. می خواهید برای گزینه های مختلف به اطراف نگاه کنید، به خصوص اگر به دنبال نوع خاصی از صدا هستید.
پلاگین های دستکاری MIDI: این پلاگین ها دنباله MIDI شما را می گیرند و آن را به روش های مختلف دستکاری می کنند. Arpeggiators مثال خوبی برای این موضوع هستند. برخی از نمونه‌های دیگر این نوع افزونه، تکرارکننده‌های نت یا ابزارهای تولید آکورد هستند. ابزارهای دیجیتال: این پلاگین ها به عنوان ابزار مجازی عمل می کنند.

انجام پروژه با بهترین متخصصان 

CSS مهم است زیرا تمام جنبه های مرتبط با طراحی و خلاقیت بصری وب سایت شما را کنترل می کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید کلمات خاصی بزرگتر از بقیه، رنگ های روشن تر یا در یک موقعیت خاص در صفحه باشند، CSS این توانایی را دارد که این کار را برای شما انجام دهد. پلاگین ها مهم هستند زیرا به کنترل و دستکاری نمایش صدا کمک می کنند. تایپوگرافی، رنگ فونت ها، رنگ های پس زمینه، طرح بندی صفحه و سایر جنبه های بصری وب سایت شما همگی توسط CSS کنترل می شوند. فشرده‌سازی، ریورب، اعوجاج، اکولایزرها، نمونه‌هایی از پلاگین‌ها هستند که جنبه‌های مهمی در میکس شما دارند تا بیشترین کنترل را روی صدای خود به دست آورید.

متلب انجام پروژه متلب با بهترین متخصصان

CSS به طور خاص برای بر عهده گرفتن تمام وظایف طراحی و قالب بندی توسعه یافته است. این HTML را به هدف اصلی خود یعنی نشانه گذاری و ساختار صفحه بازگرداند. و CSS به طراحان و صاحبان وب سایت کنترل بسیار بیشتری بر ظاهر و ارائه صفحات وب خود داد.

تجربه شخصی من با استفاده از افزونه ها به من این امکان را داده است که فایل های صوتی را که ضبط کرده ام سفارشی کنم. بدون فشرده سازی یا اکولایزر، آهنگ آوازی می تواند در میکس گم شود و با سایر صداهای ضبط رقابت کند. یک اکولایزر می تواند به حذف گل آلود بودن صدای آواز کمک کند و صدای آن را واضح تر کند. همچنین می توانید کمی Reverb اضافه کنید تا فضایی را به صدا اضافه کنید. اساساً با گرفتن صدای خام، افزودن چند پلاگین می تواند صدای ضبط شما را کاملاً تغییر دهد. CSS هنگام استفاده از آن در کنار HTML تأثیر مشابهی دارد. CSS می تواند یک متن خسته کننده را بگیرد و رنگ و طعم را به آن اضافه کند. این همان اثر یک افزونه است. آنها ایده ای را که ممکن است خسته کننده یا عادی باشد، می گیرند و آن را تمیز می کنند. آن را جالب تر کنید.

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

همانطور که در سفرم به یادگیری مهندسی نرم افزار می پردازم، این موارد مشابهی هستند که به من کمک می کنند بفهمم چه اتفاقی می افتد، چگونه می توانم از CSS مانند نحوه استفاده از افزونه ها در صدا استفاده کنم. یادگیری نحوه استفاده صحیح از فشرده سازی و اکولایزرها سال ها طول کشید تا به طور کامل درک شود و از آن به عنوان یک ابزار عالی برای مخلوط کردن استفاده شود. من احساس می کنم که CSS در هنگام ایجاد وب سایت و طراحی برنامه ها همین مزیت را به من می دهد. با دانش مناسب از CSS، درست مانند یک پلاگین صوتی، می توانید یک خلق خسته کننده معمولی را به چیزی عالی تبدیل کنید.

  • تاریخ : پنجشنبه 24 شهریور 1401
  • بازدید : 59 views
  • نظرات : 0 نظر

 رجیستری npm بزرگترین مخزن کد تک زبانی روی زمین

Node.Js | مدیر بسته

در ژانویه 2017 بیش از 3,50,000 بسته در رجیستری npm گزارش شد که آن را به بزرگترین مخزن کد تک زبانی روی زمین تبدیل کرد. و می توانید مطمئن باشید که یک بسته برای (تقریبا!) همه چیز وجود دارد.

انجام پروژه در فریلنس پروژه

به غیر از Node.Js Package Manager، Yarn و pnpm جایگزین های npm هستند.
فهرست مطالب

    مقدمه ای بر مدیر بسته Npm
    راهنمای Package.Json
    فایل Package-Lock.Json
    بسته های جهانی یا محلی Npm
    وابستگی های Npm و DevDependencies
    سوالات متداول

مقدمه ای بر مدیر بسته Npm
NPM به توسعه دهندگان کمک می کند.

اگر پروژه ای دارای فایل package.json باشد. با اجرای npm install، هر آنچه پروژه نیاز دارد را در پوشه node_modules شما نصب می کند. در صورت نیاز، می توانید با اجرای npm install <package-name> نام بسته را نیز مشخص کنید که بسته خاصی را برای شما نصب می کند. از npm 5 به بعد، دستور npm install <package-name> را نیز به وابستگی های فایل package.json اضافه می کند.

دستور npm به‌روزرسانی نسخه جدیدتر همه بسته‌ها را که محدودیت‌های نسخه‌سازی شما را برآورده می‌کند، بررسی می‌کند. همچنین می توانید با اجرای npm update <package-name> یک بسته را برای به روز رسانی مشخص کنید.
راهنمای Package.Json
زنی که گروهی را هدایت می کند.

سفارش طراحی سایت در فریلنس پروژه

package.json جایی است که npm و yarn نام ها و نسخه های همه بسته های نصب شده را ذخیره می کنند. باید به فرمت JSON احترام بگذارد. بیایید معنای برخی از ویژگی های استفاده شده در این فایل JSON را درک کنیم. ویژگی نسخه از نماد نسخه‌سازی معنایی (semver) برای نسخه‌ها پیروی می‌کند، به این معنی که نسخه همیشه با 3 عدد بیان می‌شود: x.x.x. شماره اول نسخه اصلی، دوم نسخه مینور و سوم نسخه پچ است. برای اعداد یک معنی وجود دارد: شماره سوم برای نسخه ای است که فقط اشکالات را برطرف می کند انتشار پچ است، شماره دوم انتشار انجمن است که تغییرات سازگار با عقب را معرفی می کند یک نسخه جزئی است، شماره اول برای نسخه اصلی است که می تواند تغییرات شکسته داشته باشد. . ویژگی اصلی نقطه ورود بسته را تعیین می کند. وقتی این بسته را در یک برنامه وارد می‌کنید، آنجاست که برنامه برای صادرات ماژول جستجو می‌کند. ویژگی script مجموعه ای از اسکریپت های گره را تعریف می کند که می توانید با استفاده از دستور node run اجرا کنید. می توانید آنها را با فراخوانی npm run xxx یا yarn xxx اجرا کنید، جایی که xxx نام دستور است. مثال: npm اجرای dev. شما می توانید از هر نامی که می خواهید برای یک دستور استفاده کنید و اسکریپت ها می توانند به معنای واقعی کلمه هر کاری را که می خواهید انجام دهند.
فایل Package-Lock.Json
اطلاعات مفید در مورد اجرای پروژه

Npm فایل package-lock.json را در نسخه 5 معرفی کرد. هدف فایل package-lock.json این است که نسخه دقیق هر بسته نصب شده را ردیابی کند تا یک محصول 100٪ به همان روش قابل تکرار باشد حتی اگر بسته ها توسط نگهبانان خود به روز شوند. بسته به‌روزرسانی، فایل package-lock.json را نیز به‌روزرسانی می‌کند، اگر به صورت خارجی مشخص نشده باشد.

این یک مشکل بسیار خاص را حل می کند که package.json حل نشده باقی مانده است. در package.json می‌توانید با استفاده از نماد semver تنظیم کنید که کدام نسخه‌ها را می‌خواهید ارتقا دهید (پچ یا کوچک). قوانین به روز رسانی بسته ها، همانطور که در package.json مشخص شده است.

طراحی لوگو با بهترین طراح لوگو

    اگر ~0.13.0 بنویسید، می خواهید فقط نسخه های پچ را به روز کنید: این بدان معناست که 0.13.1 خوب است، اما 0.14.0 نیست.
    اگر ^0.13.0 بنویسید، می خواهید به روز رسانی هایی دریافت کنید که سمت چپ ترین عدد غیر صفر را تغییر نمی دهند: 0.13.1، 0.13.2 و غیره. به عنوان مثال، وقتی ^1.13.0 را می نویسید، پچ و نسخه های جزئی دریافت خواهید کرد: 1.13.1، 1.14.0 و غیره تا 2.0.0 اما نه 2.0.0.
    اگر 0.13.0 بنویسید، این نسخه دقیقا استفاده خواهد شد.

شما متعهد به git کردن پوشه node_modules خود نیستید، که عموماً بزرگ است، و زمانی که می‌خواهید پروژه را روی دستگاه دیگری تکرار کنید، از دستور نصب npm استفاده می‌کنید. هنگامی که به روز رسانی npm را اجرا می کنید، نسخه های وابسته نیز در فایل package-lock.json به روز می شوند.
بسته های جهانی یا محلی Npm

بسته های محلی در دایرکتوری که npm install <package-name> را اجرا می کنید نصب می شوند و در پوشه node_modules زیر دایرکتوری فعلی قرار می گیرند. بسته‌های جهانی همه در یک مکان واحد در سیستم شما قرار می‌گیرند (دقیقاً جایی که به تنظیمات شما بستگی دارد)، صرف نظر از اینکه npm install -g <package-name> را در کجا اجرا می‌کنید.
وابستگی های Npm و DevDependencies

وقتی وارد مرحله تولید می‌شوید، اگر npm install را تایپ کنید و پوشه حاوی فایل package.json باشد، آنها نصب می‌شوند، زیرا npm فرض می‌کند که این یک توسعه است. برای جلوگیری از نصب وابستگی های توسعه، باید علامت — تولید (npm install — production) را تنظیم کنید.
سوالات متداول
س: نسخه نصب شده بسته Npm را پیدا کنید

پاسخ: برای مشاهده نسخه تمام بسته های npm نصب شده، از جمله وابستگی های آنها، از لیست npm استفاده کنید.

شما همچنین می توانید فقط فایل package-lock.json را باز کنید، اما این شامل کمی اسکن بصری است. شما می توانید نسخه یک بسته خاص را با تعیین نام آن مانند npm list package_name دریافت کنید.
س: یک نسخه قدیمی از بسته Npm را نصب کنید

انجام پروژه متلب با بهترین برنامه نویسان

پاسخ: می توانید نسخه قدیمی بسته npm را با استفاده از نحو @ مانند npm install <package>@<version> نصب کنید.
س: تمام وابستگی های Node.Js را به آخرین نسخه خود به روز کنید

ج: در صورت وجود صغیر جدید یا 

پچ منتشر می شود و npm update را تایپ می کنیم، نسخه نصب شده آپدیت می شود.

برخی از این به روز رسانی ها نسخه های اصلی هستند. اجرای به‌روزرسانی npm در اینجا کمکی نمی‌کند. نسخه‌های اصلی هرگز به این روش به‌روزرسانی نمی‌شوند، زیرا (طبق تعریف) تغییرات قطعی را ایجاد می‌کنند و npm می‌خواهد شما را از دردسر نجات دهد.

با استفاده از بسته npm-check-updates، می توانید تمام وابستگی های package.json را به آخرین نسخه از جمله نسخه های اصلی جدید ارتقا دهید.
س: حذف بسته های Npm

مجری ذیصلاح لیست مجریان نظام مهندسی اراک مجری ساختمان

A: برای حذف یک بسته، npm را حذف نصب کنید <package-name>. این کار هم package.json و هم package-lock.json را به روز می کند.

  • تاریخ : پنجشنبه 24 شهریور 1401
  • بازدید : 55 views
  • نظرات : 0 نظر

کار ناهمزمان نود دات جی‌اس و ویژگی های آن

کار ناهمزمان | Node.js
حلقه رویداد Node.Js

حلقه رویداد یکی از مهم ترین جنبه هایی است که باید در مورد Node.js فهمید. کد جاوا اسکریپت Node.js روی یک رشته اجرا می شود. فقط یک چیز در یک زمان اتفاق می افتد. به طور کلی، در اکثر مرورگرها یک حلقه رویداد برای هر تب مرورگر وجود دارد، تا هر فرآیند را ایزوله کند و از صفحه وب با حلقه های بی نهایت یا پردازش های سنگین برای مسدود کردن کل مرورگر خود جلوگیری کند. محیط چندین حلقه رویداد همزمان را مدیریت می کند، به عنوان مثال برای رسیدگی به تماس های API. Web Workers در حلقه رویداد خود نیز اجرا می شوند.

    حلقه رویداد یک حلقه بی پایان است که منتظر وظایف می ماند، آنها را اجرا می کند و سپس می خوابد تا وظایف بیشتری را دریافت کند.

پشته تماس توسط جاوا اسکریپت برای پیگیری تماس های چند تابع استفاده می شود. این مانند یک پشته واقعی در ساختارهای داده است که در آن داده ها را می توان فشار داد و بیرون داد و از اصل Last In First Out (LIFO) پیروی می کند. ما از پشته تماس برای به خاطر سپردن اینکه کدام تابع در حال اجرا است استفاده می کنیم.

سفارش طراحی سایت با بهترین متخصصان

حلقه رویداد به طور مداوم پشته تماس را بررسی می کند تا ببیند آیا تابعی وجود دارد که باید اجرا شود. مورد استفاده setTimeout(() => {}، 0) برای فراخوانی یک تابع است، اما زمانی که هر تابع دیگر در کد اجرا شد، آن را اجرا کنید.

وقتی اجرا به setTimeout رسید، از رشته کاری فعلی جدا می شود. اما بلافاصله به پشته تماس بازگردانده می شود.

هنگامی که setTimeout() فراخوانی می شود، مرورگر یا Node.js تایمر را شروع می کند. هنگامی که تایمر منقضی می شود، در این حالت بلافاصله با قرار دادن 0 به عنوان زمان پایان، تابع تماس مجدد در صف پیام قرار می گیرد. پیام برای نگه داشتن وظایف برای nodeJ ها استفاده می شود، اگر پشته تماس خالی شود، به دنبال وظایف از صف پیام می گردد. سایر ورودی ها نیز به صف پیام منتقل می شوند.

ECMAScript 2015 مفهوم Job Queue را معرفی کرد که توسط Promises استفاده می شود (همچنین در ES6/ES2015 معرفی شده است). این راهی است برای اجرای هر چه سریعتر نتیجه یک تابع همگام، به جای قرار دادن در انتهای پشته تماس.
درک Process.NextTick()
تیک تاک ساعت

هر بار که حلقه رویداد یک سفر کامل را طی می کند، آن را تیک می نامیم.

انجام پروژه در فریلنس پروژه

هنگامی که تابعی را مانند زیر به process.nextTick() می دهیم، به موتور دستور می دهیم که این تابع را در پایان عملیات جاری، قبل از شروع تیک حلقه رویداد بعدی فراخوانی کند.

    process.nextTick(() => {
    // کاری بکنید
    })؛

این راهی است که می‌توانیم به موتور JS بگوییم یک تابع را به صورت ناهمزمان (پس از تابع فعلی) پردازش کند، اما در اسرع وقت، آن را در صف قرار ندهیم.

مجری ذیصلاح لیست مجریان نظام مهندسی اراک

حلقه رویداد یک کار ساده دارد - نظارت بر پشته تماس و صف برگشت به تماس. اگر پشته تماس خالی باشد، حلقه رویداد اولین رویداد را از صف می گیرد و آن را به پشته تماس می برد، که عملاً آن را اجرا می کند. چنین تکراری تیک در حلقه رویداد نامیده می شود.
Node.Js Event Emitter

اگر با جاوا اسکریپت در مرورگر کار می‌کردید، می‌دانید که چقدر از تعامل کاربر از طریق رویدادها مدیریت می‌شود: کلیک‌های ماوس، فشار دادن دکمه‌های صفحه کلید، واکنش به حرکات ماوس و غیره. در سمت باطن، Node.js به ما این امکان را می دهد که با استفاده از ماژول رویدادها، یک سیستم مشابه بسازیم. این ماژول، به ویژه، کلاس EventEmitter را ارائه می دهد که ما از آن برای مدیریت رویدادهای خود استفاده خواهیم کرد.

    const EventEmitter = require('events');

    const eventEmitter = new EventEmitter();

این شیء، در میان بسیاری دیگر، روشهای on و emit را نشان می دهد. Emit برای راه اندازی یک رویداد استفاده می شود. روشن برای افزودن یک تابع پاسخ به تماس استفاده می شود که قرار است هنگام راه اندازی رویداد اجرا شود.

انجام پروژه متلب با بهترین برنامه نویسان

به عنوان مثال، بیایید یک رویداد شروع ایجاد کنیم، و به عنوان یک نمونه، فقط با ورود به کنسول به آن واکنش نشان می دهیم:

  

وقتی می دویم

    eventEmitter.emit('شروع');

تابع رویداد کنترل کننده راه اندازی می شود و ما گزارش کنسول را دریافت می کنیم.

همچنین می‌توانید با ارسال آرگومان‌های اضافی به emit():

 

شی EventEmitter همچنین چندین روش دیگر را برای تعامل با رویدادها، مانند.

Once(): یک شنونده یک بار اضافه کنید.

removeListener(): حذف شنونده رویداد از یک رویداد.

removeAllListeners(): حذف تمام شنوندگان برای یک رویداد.

اکنون در نهایت، اجازه دهید تفاوت بین تماس های مسدود کننده و غیر مسدود در Node.js را پوشش دهیم.

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

مسدود کردن زمانی است که اجرای جاوا اسکریپت اضافی در فرآیند Node.js باید منتظر بماند تا عملیات غیر جاوا اسکریپت کامل شود. این اتفاق می‌افتد زیرا حلقه رویداد قادر به ادامه اجرای جاوا اسکریپت در حین انجام عملیات مسدود کردن نیست. همه روش‌های ورودی/خروجی در کتابخانه استاندارد Node.js نسخه‌های ناهمزمان را ارائه می‌کنند که غیرمسدود هستند و توابع برگشت تماس را می‌پذیرند. برخی از روش‌ها همتاهای مسدودکننده دارند که نام‌هایی دارند که به Sync ختم می‌شوند. روش های مسدود کننده به صورت همزمان و روش های غیر مسدود کننده به صورت ناهمزمان اجرا می شوند.

  • تاریخ : پنجشنبه 24 شهریور 1401
  • بازدید : 59 views
  • نظرات : 0 نظر

هوشیاری و استدلال ها در سیستم‌های هوش مصنوعی با فیزیکدانان

به یک حوض واحد و مشترک از آگاهی جهانی، که آنها فقط زمانی که به چیزی شبیه به یک گربه زامبی نگاه می کنند، هدایت می کنند.

این یک ایده وحشیانه است، و به دور از اجماع بین فیزیکدانان. اما به طور طبیعی از تلاش برای مسدود کردن سوراخ ایجاد شده توسط نظریه‌های فروپاشی آگاهانه قبلی ناشی می‌شود.

و حتی اگر ایده‌های گوسوامی را قبول ندارم، باید اعتراف کنم که اگر او اشتباه می‌کند، تنها چیز عجیب‌تر از نظریه آگاهی جهانی او ممکن است چیزی باشد که برای ما باقی می‌ماند.
جهان های موازی

انجام پروژه در فریلنس پروژه

صبر کن کی گفته؟

اوه، هیو اورت سوم، فیزیکدان هسته ای دهه 1950 است که سیگار می کشد. آنها چه چیزی را از دست داده اند، هیو؟

"ما. فراموش می‌کنید آزمایش‌کننده‌ای را که داخل جعبه را نگاه می‌کند دودل کنید.»

من متوجه نمی شوم. چگونه کمک می کند؟

"اجازه دهید آزمایش را دوباره دودل کنم و به شما نشان دهم."

"اول، ما الکترون خود را در دو جهت می‌چرخانیم و آشکارساز، تفنگ و گربه همه در آنجا نشسته‌اند و منتظر اتفاقی هستند. اما آزمایشگر هم هست که منتظر باز کردن جعبه است:

اکنون آشکارساز را روشن می کنیم. الکترون را اسکن می‌کند و به دو نسخه از خود تقسیم می‌شود: یکی الکترون را می‌بیند که در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد و کلیک می‌کند، و دیگری الکترون در حال چرخش را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌بیند و نمی‌کند.

سفارش ساخت سایت در فریلنس پروژه

در مرحله بعد، اسلحه نیز به دو نسخه از خود تقسیم می شود. یک نسخه فعال می شود و دیگری نه. و در نهایت، گربه به دو نسخه از خود تقسیم می شود: یکی به ضرب گلوله کشته می شود و دیگری زنده و سالم است.

اما ما هنوز آزمایشگر خود را داریم! وقتی به جعبه نگاه می کند چه اتفاقی می افتد؟»

اوه، یعنی او -

"دقیقا! او به دو نسخه از خودش تقسیم می شود! بدن او باید مانند هر چیز دیگری از قوانین پیروی کند. و اگر آشکارسازها، اسلحه‌ها و گربه‌ها به نسخه‌های متفاوتی از خودشان تقسیم شوند، آزمایش‌کنندگان نیز همین‌طور!»

اورت می افزاید: «یک نسخه از آزمایشگر یک گربه مرده را می بیند و دیگری گربه ای زنده را می بیند.

به گفته اورت، هر بار که به گربه‌ای که هم‌زمان زنده و هم مرده است، یا به توپ بیسبالی که همزمان در دو جهت می‌چرخد نگاه می‌کنید، به دو نسخه از خودتان تقسیم شده‌اید که هر کدام چیزی را می‌بیند. ناهمسان.

شما اساساً در یکی از بسیاری از جهان های موازی گیر کرده اید و قادر به دیدن بقیه نیستید. هر نسخه از شما به زندگی هایی ادامه می دهد که در ابتدا کمی متفاوت است و با انباشته شدن اختلافات بین زندگی شما بیشتر منحرف می شود.

در نهایت، برای اورت، شما فقط یک دسته از ذرات هستید. در هر لحظه، هر یک از آن ذرات می توانند به طور همزمان شروع به چرخیدن یا حرکت در جهات مختلف کنند. وقتی آنها این کار را انجام می دهند، ذرات اطراف خود را می شکافند، که ذرات بیشتری را می شکافند، و غیره، در یک اثر دومینو که منجر به تقسیم بی پایان شما به نسخه های جدیدی از خودتان می شود، که هر کدام دارای افکار یا تجربیات کمی متفاوت هستند یا انتخاب های کمی متفاوت

از این منظر، آگاهی شما ممکن است کمتر جادویی به نظر برسد، اما قطعاً پیچیده تر است. نسخه‌های زیادی از آن وجود دارد که هرکدام جهان‌های کمی (یا کاملاً) متفاوتی را تجربه می‌کنند.

هیچ کس نمی داند کدام یک از این عکس ها - بور، فون نویمان، گوسوامی، یا اورت - درست است. و بسیاری از امکانات دیگر نیز وجود دارد. اما یک چیز واضح است: آگاهی هر چه که باشد، باید در یک مرحله کوانتومی اجرا شود.
چرا این مهم *الان*

من اخیراً فرشم را با بخار تمیز کردم و در این فرآیند احتمالاً ده‌ها هزار کنه بی‌گناه گرد و غبار را کشته‌ام. خوابم را از دست نداده‌ام، اما شاید باید می‌خوابیدم.

بسیاری از ما شهودی در مورد اینکه موجودات با «موجوداتی که باید به آنها اهمیت بدهیم و سعی کنیم با آنها بدرفتاری نکنیم» روبرو می شوند، داریم. یک راه متداول برای تعریف آن نوار بر اساس سطح هوشیاری یا احساسی است که ما معتقدیم موجودی دارد.

اگر این ایده برای شما منطقی است، پس ارزش آن را دارد که به معنای آن در زمینه هوش مصنوعی فکر کنید. در دهه های آینده، ما به احتمال زیاد برنامه های هوش مصنوعی با ظرفیت استدلال انسان ها را خواهیم ساخت. برنامه هایی که دارای درجات معناداری از خودآگاهی هستند.

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

و این برنامه‌ها از نرم‌افزارهایی ساخته خواهند شد که می‌توانند تکرار شوند - که تکرار خواهند شد. بالاخره، چه چیزی بهتر از یک دستگاه استدلال عمومی که بتواند مالیات شما را انجام دهد و برای شما شام بپزد؟ یک میلیارد چنین سیستمی، یک میلیارد خانه را حفظ می کند. یا شاید تریلیون ها، برای این موضوع. هنگامی که قدرت پردازشی مورد نیاز برای اجرای این برنامه ها به اندازه کافی ارزان شد، یک ماشین فکر جدید فقط یک کپی/پیست دور می شود.

مشکل اینجاست که انسان‌ها سوابق خوبی در رفتار با موجودات ندارند، وقتی ما باور نداریم که آنها به اندازه کافی هوشیار هستند. (نگاه کنید به: نابودی کنه گرد و غبار، کشاورزی کارخانه و غیره)

اگر مراقب نباشیم و نتوانیم هوشیاری را در سیستم‌های هوش مصنوعی به درستی درک و تشخیص دهیم، ممکن است روزی یاد بگیریم که بدون اینکه متوجه باشیم، ذهن‌های مصنوعی هوشیار خود را در حد تریلیون‌ها تریلیون‌ها شکنجه کرده‌ایم، و باعث رنج غیرقابل تصوری شده‌ایم.

بنابراین فیزیک آگاهی یک بازی با ریسک بالا است. اگر ما آماده ب باشیم

لیست مجریان نظام مهندسی اراک

با استفاده از هوش مصنوعی با ظرفیت‌های شناختی در سطح انسانی، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که هر چند وقت یک‌بار به منوی کوانتومی مراجعه کنید تا مطمئن شوید که از خطراتی که کارمان ایجاد می‌کند آگاه هستیم.

اما آینده آگاهی تنها یکی از سؤالاتی است که فیزیک کوانتومی ما را مجبور به تجدید نظر می کند. تعداد کمی دیگر وجود دارد، از جمله:

    رویکردهای مختلف به فیزیک کوانتومی در مورد منشا حیات در جهان چه می گویند؟
    آیا سیب ها هوشیار هستند؟
    آیا نظام حقوقی ما به ایده‌هایی وابسته است که فیزیک کوانتومی با آنها در تضاد مستقیم است؟
    فیزیک کوانتومی در مورد چشم انداز زندگی ابدی چه می گوید؟
    چرا جهنم برش های قارچ به سبک خود باز می گردند، و چگونه می توان این روند را قبل از اینکه کسی صدمه ببیند متوقف کرد؟

انجام پروژه متلب با بهترین برنامه نویسان و متخصصان

در کتابفروشی‌های خوب همه جا عرضه خواهد شد،

  • تاریخ : سه شنبه 22 شهریور 1401
  • بازدید : 8487 views
  • نظرات : 0 نظر

امکان هوشیار شدن هوش مصنوعی خواهد بود؟ توضیح آن

آیا هوش مصنوعی هرگز هوشیار خواهد شد؟ در اینجا چیزی است که مکانیک کوانتومی (واقعا) می گوید.

جهان پر از چیزهای عجیب و غریب است.

انجام پروژه در فریلنس پروژه

سیاه‌چاله‌ها، ماهی پف‌کن، 4chan، مجموعه Venture War Babies NFT. و این فقط از بالای سر من است.

اما شاید عجیب‌تر از همه، آگاهی باشد.

در برخی مواقع، همه ما از خود پرسیده ایم که آگاهی چیست، از کجا می آید، یا چرا وجود دارد. اما ما معمولاً آن را به عنوان یک چیز فوری برای کشف نمی‌دانیم. ما کارهای دیگری برای انجام داریم - مانند آماده شدن برای کار، یا خرید NFT های War Babies.

اما اگر در آستانه ایجاد موجودات آگاه باشیم، چه می‌شد؟

همانطور که اتفاق می افتد، من دو سال گذشته را صرف همکاری با برخی از برترین محققان هوش مصنوعی در جهان کرده ام، که بسیاری از آنها فکر می کنند ما به انجام این کار نزدیک شده ایم. اگر حق با آنها باشد، ممکن است مجبور شویم داستان خود را با عجله به آگاهی برسانیم.

سفارش ساخت سایت در فریلنس پروژه

و انجام این کار، به طرز شگفت آوری، ما را وادار می کند تا در مورد فیزیک کوانتومی جهان عجیب اما تکان دهنده ساده فکر کنیم.

پس بیایید یک ثانیه به جهان کوانتومی شیرجه بزنیم تا بفهمیم بهترین نظریه علمی تمام دوران برای آینده هوشیاری مبتنی بر هوش مصنوعی چه معنایی دارد.
Doodles: راز تاریک در قلب فیزیک

فیزیکدانان کوانتومی می توانند در مورد چیزهای عجیب و غریب حساس باشند.

و یکی از چیزهایی که آنها به ویژه روی آن حساس هستند این است که مطمئن شوند شما واقعاً بسیار باهوش هستند. به همین دلیل است که آنها نمی خواهند شما بدانید که بیشتر فیزیک کوانتومی فقط شامل کشیدن ابله در تمام روز است.

بنابراین برای اینکه ابله‌هایشان پیچیده‌تر به نظر برسد، فیزیکدان‌ها آن‌ها را در جعبه‌هایی با ظاهر خنده‌دار به نام «کت» قرار می‌دهند که به این شکل است: | >

کت فقط به این معنی است که شما در مورد جسمی که در زمینه فیزیک کوانتومی دودل کرده اید صحبت می کنید. یا، در زبان فیزیک، به این معنی است که شما در مورد "وضعیت کوانتومی" هر چیزی که داخل آن کشیده اید صحبت می کنید:

یک شکل چوبی بکشید و مردم تصور خواهند کرد که شما به سختی باسواد هستید و احتمالاً یک روانپزشک هستید. اما یک کت در اطراف همان شکل چوب قرار دهید، و هی، شما یک فیزیکدان نظری هستید!
مکانیک کوانتومی از صفر تا بی نهایت

همانطور که من دوست دارم بگویم، فقط یک چیز عجیب در مورد مکانیک کوانتومی وجود دارد.

انجام پروژه متلب با بهترین متخصصان

طبق فیزیک کوانتومی، جهان از ذرات ریز تشکیل شده است. و آن ذرات می توانند همزمان در مکان های مختلف باشند، در جهات مختلف به طور همزمان حرکت کنند و همزمان در جهات مختلف بچرخند.

به عنوان مثال، یک الکترون را در نظر بگیرید: یک ذره کوچک که به عنوان یکی از اجزای سازنده ماده عمل می کند. طبق فیزیک کوانتومی، آن الکترون می تواند همزمان در جهت عقربه های ساعت، خلاف جهت عقربه های ساعت یا در هر دو جهت بچرخد!

با استفاده از کت doodles، در اینجا به نظر می رسد. توجه داشته باشید که ما از علامت مثبت + برای نشان دادن اینکه چه زمانی الکترون در دو جهت می چرخد ​​استفاده می کنیم:

اگرچه عجیب به نظر می رسد، مکانیک کوانتومی نشان می دهد که همه ذرات اطراف ما به این شکل هستند - به طور همزمان در جهات مختلف می چرخند. اگر «چرخش در جهت عقربه‌های ساعت» سیاه و «چرخش در جهت عقربه‌های ساعت» سفید باشد، آنگاه سایه‌ای از خاکستری هستند.

و این ایده عجیب اما ساده در قلب بزرگترین رمز و راز علم امروز است.

رازی که تقریباً همه چیزهایی را که ما به آنها اهمیت می دهیم، از آگاهی و هوش گرفته تا ساختار واقعیت، در بر می گیرد.
زمان داستان!

برای توضیح اینکه چرا ایده ذرات خاکستری بسیار مهم است، باید چند ثانیه وقت بگذاریم تا بفهمیم چگونه با کت ها داستان بگوییم.

در اینجا یک داستان است:

یک روز، ما یک الکترون که در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد را درون یک جعبه قرار دادیم. در کنار آن الکترون، یک آشکارساز قرار می دهیم که می تواند بگوید الکترون در کدام جهت می چرخد. کنار آن ردیاب یک اسلحه گذاشتیم. و ما آن اسلحه را به سمت گربه نشانه می گیریم.»

یا در ابله های فیزیک:

آشکارساز طوری برنامه ریزی شده است که اگر بفهمد الکترون در جهت عقربه های ساعت می چرخد، "کلیک" می کند. اگر الکترون در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخد، کاری انجام نمی دهد.

و اگر ردیاب کلیک کند، سیگنالی به تفنگ ما می فرستد تا آن را شلیک کند، که سپس گربه بخت برگشته ما را می کشد و نامه های نفرت انگیز PETA برای ما به ارمغان می آورد.

پس بیایید آشکارسازمان را روشن کنیم. الکترون را اسکن می‌کند، می‌بیند که در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد و «کلیک» می‌کند!

لحظه ای بعد سیگنالی به اسلحه می فرستد که خاموش می شود:

و لحظه ای دیگر، داستان ما با مرگ غم انگیز قهرمان گربه به پایان می رسد:

اگر الکترون ما در خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخید، این داستان چگونه به نظر می رسید؟

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

خیلی ساده تر از آنجایی که الکترون در خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخد، آشکارساز ما هرگز کلیک نمی کند، تفنگ ما هرگز خاموش نمی شود و گربه ما هرگز نمی میرد. بنابراین محتویات جعبه ما قبل و بعد از آزمایش ما در اینجا یکسان به نظر می رسد:

بنابراین تا به حال دو داستان را گفته ایم.

در یکی، یک الکترون که در جهت عقربه های ساعت می چرخد ​​باعث شد یک آشکارساز اسپین کلیک کند، یک تفنگ خاموش شود و یک گربه بمیرد. در دیگری، یک الکترون در جهت خلاف جهت عقربه‌های ساعت باعث کلیک آشکارساز نشد و منجر به یک تفنگ شلیک نشده و یک گربه زنده شد.

این داستان ها ساده هستند. آنها منطقی هستند. می توانید آنها را به یک نوجوان 14 ساله بگویید، به شرطی که گربه ها را دوست نداشته باشند.

اما شوخ طبعی

با یک تغییر کوچک، آنها تهدید می کنند که کل ملیله جهان را باز می کنند.
یا گربه آن را می گیرد

اگر الکترون ما همزمان در هر دو جهت بچرخد چه؟

به یاد داشته باشید، این یک امکان کاملاً قانونی است: مکانیک کوانتومی به ما می گوید که ذرات ریز مانند الکترون ها همیشه این کار را انجام می دهند!

قبل از اینکه آشکارساز خود را روشن کنیم، در اینجا همه اینها به نظر می رسد. الکترونی که همزمان در دو جهت می چرخد، در کنار آشکارساز، تفنگ و گربه:

اما وقتی آشکارساز خود را روشن می کنیم چه اتفاقی می افتد؟ آیا کلیک می کند یا کلیک نمی کند؟

لیست مجریان نظام مهندسی اراک

خب، طبق مکانیک کوانتومی، پاسخ این است: هر دو.

آشکارساز ما به دو نسخه از خود تقسیم می‌شود: یک نسخه الکترون در حال چرخش را در جهت عقربه‌های ساعت می‌بیند و کلیک می‌کند، و دیگری الکترون در جهت خلاف جهت عقربه‌های ساعت را می‌بیند و کاری انجام نمی‌دهد.

نسخه ای از آشکارساز که کلیک کرده است سیگنالی را به تفنگ ارسال می کند و نسخه ای که کلیک نکرده است سیگنالی را ارسال نمی کند.

پس ... تفنگ چه کار می کند؟ خاموش میشه یا نه؟

باز هم با توجه به مکانیک کوانتومی، پاسخ این است: هر دو. همانطور که آشکارساز توسط الکترون خاکستری به دو نسخه از خود تقسیم شد، تفنگ نیز توسط آشکارساز به دو نسخه از خود تقسیم خواهد شد!

و اکنون، سوال پنجاه بیت کوینی: چه اتفاقی برای گربه می افتد؟

تا به حال، ممکن است حدس زده باشید: درست مانند آشکارساز و تفنگ، گربه توسط تفنگ به دو نسخه از خود تقسیم می شود - یکی زنده و دیگری مرده. گربه زامبی، اگر بخواهید.

بنابراین ما در اینجا اساساً دو خط زمانی موازی داریم. در یکی، الکترون در جهت عقربه های ساعت می چرخید، آشکارساز کلیک کرد، تفنگ شلیک کرد و گربه مرد. در دیگری، الکترون به سمت دیگری می چرخید، آشکارساز هرگز کلیک نکرد، تفنگ هرگز شلیک نکرد و گربه زنده ماند.

طبق نظریه کوانتومی، این دو احتمال به یک اندازه معتبر هستند. آنها همزمان در داخل جعبه ما وجود دارند.

و این یک مشکل است.
معادله آگاهی

"صبر کن، من هرگز جعبه ای را باز نکردم و یک گربه نیمه جان و نیمه جان پیدا نکردم. شما به من می گویید که مکانیک کوانتومی می گوید آنها وجود دارند؟

سوال عالی! در واقع، این سؤال آنقدر خوب است که برای مدتی، بهترین فیزیکدانان جهان با تب و تاب در تلاش برای پاسخ به آن بودند، و ناامیدانه می خواستند چیزی را که به عنوان سوراخی بسیار شرم آور در یک نظریه عالی می دیدند، وصله کنند.

سرانجام، یک فیزیکدان دانمارکی که دوست داشت بیش از حد از کلمات بزرگ به نام نیلز بور استفاده کند، ایده عجیبی داشت.

"اگر دلیل اینکه ما هرگز چیزهایی مانند گربه های زامبی را نمی بینیم این باشد که وقتی به آنها نگاه می کنیم اتفاق خاصی رخ می دهد چه؟ اگر عمل مشاهده چیزی آن را مجبور به توقف انجام بسیاری از کارها به طور همزمان کند، و در حالتی که به طور تصادفی انتخاب شده است فرو برود، چه؟

این تقریباً چیزی است که او در ذهن داشت:

بور فکر می کرد که قدرت جادویی رصد به نوعی مسئول وادار کردن گربه های زامبی به یک حالت منفرد و تصادفی انتخاب شده است!

باور کنید یا نه، این ایده شروع به کار کرد. خیلی زود، «نظریه فروپاشی» به دیدگاه اصلی در میان فیزیکدانان تبدیل شد.

اما این جادو از کجا آمده است؟ چه چیزی "ناظران" را آنقدر خاص می کند که بتوانند گربه های زامبی را از بین ببرند؟

زمان زیادی طول نکشید که مردم شروع به ارائه برخی از پاسخ های ابرو کنند.

"اگر چیزی که ناظران را خاص می کند این باشد که آنها موجوداتی آگاه هستند چه؟" جان فون نویمان، که مسلماً باهوش ترین فرد روی سیاره زمین در آن زمان بود، گفت.

تعداد شگفت انگیزی از فیزیکدانان هنوز با این ایده موافق هستند. به گفته آنها، چیزی که به ناظران این قدرت را می دهد که اشیایی مانند گربه های زامبی را در یک حالت واحد و کاملاً مشخص فرو بریزند، باید آگاهی آنها باشد.

اما این نظریه آگاهی حفره ای داشت. حفره‌ای خالی که با نسل جدیدی از نظریه‌های کوانتومی بسیار عجیب‌تر و رادیکال‌تر مبتنی بر آگاهی پر می‌شود.
آگاهی جهانی؟

بیایید بگوییم افراد آگاه درست می گفتند. بیایید بگوییم دلیل اینکه ما هرگز گربه‌های زامبی را نمی‌بینیم این است که وقتی به آنها نگاه می‌کنیم، مشاهده آگاهانه ما به نوعی آنها را مجبور می‌کند که فقط در یک حالت سقوط کنند - زنده یا مرده، اما نه هر دو.

پس چه اتفاقی می افتد اگر دو نفر دقیقاً همزمان به یک گربه زامبی نگاه کنند؟ کدام یک از آنها در واقع آن را فرو می ریزد؟

طبق نظریه فروپاشی اولیه بور، اگر یک نفر یک گربه زامبی را مشاهده کند، این مشاهده گربه را مجبور می کند که به حالت زنده یا مرده سقوط کند:

انجام پروژه برنامه نویسی با بهترین متخصصان

اما اگر نفر دوم همان گربه زامبی را مشاهده کند، کدام یک باعث فروپاشی می شود؟ آیا طبیعت فقط یکی از ناظران را انتخاب می کند و شریک زندگی خود را نادیده می گیرد؟ آیا هوشیاری دو ناظر از طریق تله پاتی تصمیم می گیرد که کدام یک گربه را در هم بپاشد؟

هوم…

آیا واقعاً می‌خواهیم بگوییم که آگاهی دو ناظر می‌تواند به شکلی جادویی اینگونه با هم ارتباط برقرار کند؟ و اینکه این ارتباط بدون اطلاع هیچ یک از ناظران اتفاق می افتد؟

باز هم هوم…

در این مرحله، یک فیزیکدان نظری کلاه به سر به نام آمیت گوسوامی پاسخی اساسی ارائه کرد:

«اگر ناظران آگاهی های جداگانه ای نداشته باشند چه؟ چه می شود اگر آگاهی دو ناظر مجبور نباشد از طریق تله پاتی هماهنگ شود، زیرا آنها بخشی از یک آگاهی واحد واحد هستند؟

به گفته گوسوامی و کلاه سطلی اش، همه «ناظران» ضربه می زنند

  • تاریخ : سه شنبه 22 شهریور 1401
  • بازدید : 55 views
  • نظرات : 0 نظر

نیروی گرانش و ستاره های کهکشانی ابر نو اختر

به عنوان حد Chandresekar. در این نقطه، نیروی گرانش آنقدر قوی است که حتی فشار انحطاط الکترونی از عناصر تشکیل دهنده ستاره نمی تواند ستاره را در کنار هم نگه دارد و باعث فروپاشی گرانشی فاجعه بار می شود. این منجر به یک ابرنواختر، به طور خاص تر، یک ابرنواختر نوع 1A می شود.

در سطح زیراتمی، الکترون‌ها اساساً از نظر مکانیکی کوانتومی جایی برای رفتن ندارند و مجبور می‌شوند با پروتون‌هایی که نوترون‌ها را تشکیل می‌دهند، ترکیب شوند. تعداد نوترون ها انباشته می شود، چگالی ماده را بیشتر می کند و به عجیب ترین حالت های ماده در کل جهان تبدیل می شود، از جمله نوترونیوم، ماکارونی هسته ای، پلاسمای کوارک-گلئون، و ماده عجیب افسانه ای در مرکز ستاره. این نوع مواد بسیار فراتر از توانایی قوانین فیزیک مدرن برای درک و حتی فراتر از محدوده این مقاله هستند، اما کافی است بگوییم که نتیجه یک ستاره نوترونی است. هنوز چیزهای عجیب‌تری مانند سیاه‌چاله‌ها، سفیدچاله‌ها و کرم‌چاله‌ها وجود دارد، اما من آن را کنار می‌گذارم.

انجام پروژه در فریلنس پروژه

واقعیت جالب: سوپرنواختر نوع 1A به غیر از اینکه تنها قدرتمندترین انفجار در جهان است، ابزار مهمی برای اخترشناسان برای قضاوت فواصل نجومی بیش از 50 مگاپارسک است. اینها "انفجارهای استاندارد" نامیده می شوند و ویژگی های آنها به ما اجازه می دهد تا فواصل اجسام نسبت به آنها و نزدیک آنها را تا 1 گیگاپارسک که تقریباً به اندازه جهان قابل مشاهده است، تعیین کنیم. من مطمئن نیستم که چرا این را اینجا انداختم، اما برای گیک های نجومی مفید است!

محبوب ترین نمونه کوتوله سفید: سیریوس بی
تصویر تلسکوپ فضایی هابل از سیریوس بی. این نابرابری حتی به دلیل اختلاف منظر ستاره ای نیست. سیریوس B در مقایسه با سیریوس A بسیار کوچک است، با این حال سیریوس B سیریوس A را مانند یک راگدول به اطراف پرتاب می کند.

اولین کوتوله سفید کشف شده به عنوان سیریوس B شناخته می‌شود، یک بقایای ستاره‌ای دوتایی که در یک مدار دوتایی سفید جفت شده است، ستاره شریک بسیار حجیم‌تر سیریوس A - معروف به ستاره سگ، ساکن صورت فلکی سگ بزرگ. این حدود 8.6 سال نوری از زمین فاصله دارد و در سال 1844 توسط اخترشناس فردریش ویلهلم بسل - همان بسل که توابع بسل از نظر ریاضی در همه جا حاضر هستند نامگذاری شده است - فرض شد.

سفارش ساخت سایت در فریلنس پروژه

بسل بی نظمی هایی را در مدار سیروس A مشاهده می کرد و حدس می زد که باید یک توده پنهان وجود داشته باشد که به نحوی بر آن تأثیر می گذارد. اگرچه او به خاطر پیشنهادش مورد تمسخر قرار گرفت، دهه‌ها بعد، در سال 1862 این ادعا زمانی که الوان گراهام کلارک از تلسکوپ بسیار حساس‌تری برای مشاهده سیروس بی استفاده کرد، ثابت شد. به قدری طولانی است که کار او به ثمر می رسد.

من قصد ندارم زیاد در مورد سیستم سیریوس به عمق بپردازم، زیرا این سیستم مقاله خود را تضمین می کند، زیرا تاریخچه مشاهده و تخمین بشر از سیستم سیریوس غنی و داستانی است. با این حال، من به این نکته اشاره خواهم کرد که اگر در نجوم تازه کار هستید و هرکسی می خواهد سیریوس A را رصد کند، این کار بسیار آسان است، حتی با تلسکوپ های پایین تر. سیریوس بی یک حیوان دیگر است. حتی تا سال 2003 تصویر واضحی از آن توسط تلسکوپ فضایی هابل به دست نیامد و حتی پس از آن، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، اندازه آن در مقایسه با سیروس A بسیار بزرگتر به طرز مضحکی کوچک است. اما با وجود حجم آن. ، به خاطر داشته باشید که سیریوس B قادر است سیروس A را در یک رقص آسمانی که میلیاردها سال به طول می انجامد پرتاب کند.

    این اختلاف حتی به دلیل پارالکس ستاره ای نیست. سیریوس B در مقایسه با سیریوس A بسیار کوچک است، با این حال سیریوس B سیریوس A را مانند یک راگدول به اطراف پرتاب می کند.

مشاهدات این مدار دوتایی با ابعاد بسیار نامتعادل، نمایش واضحی از قدرت گرانشی سیریوس B و به طور کلی ستارگان کوتوله سفید است. در بخش ثانویه این مقاله، احتمالاً به این خواهم پرداخت که چگونه می‌توانیم جرم کوتوله سفید سیروس B را از طریق ویژگی‌ها و مسیر مدارهای ستاره دوتایی آن تعیین کنیم. کاملا وحشی است!

انجام پروژه متلب در فریلنس پروژه

نتیجه

تقریباً 10 میلیارد ستاره کوتوله سفید در کهکشان وجود دارد که حدود 5 درصد از کل ستاره های کهکشان را تشکیل می دهد. آنها اجرام شگفت انگیزی هستند، نه تنها به دلیل قوانین فیزیکی عجیب و غریبی که بر ترکیب آنها حاکم است، بلکه به این دلیل که تاریخ ستارگان را نشان می دهند و سرنخ های زیادی در مورد چگونگی عملکرد تکامل ستاره ای به ما می دهند. در مقاله بعدی بیشتر به جزئیات می پردازم و اطلاعات جالبی در مورد کوتوله های سفید و سایر پدیده های ستاره ای شگفت انگیز را به طور عمیق تر مورد بحث قرار می دهم.

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

  • تاریخ : سه شنبه 22 شهریور 1401
  • بازدید : 62 views
  • نظرات : 0 نظر

فرآیند های شگفت انگیز در فضا و ستاره های کهکشانی کوتوله سفید

ستاره های کوتوله سفید 

بسیاری از فرآیندهای شگفت‌انگیز در مقیاس‌های غیرقابل تصور در زمان و مسافت کار می‌کنند تا به شکل‌دهی جهان ما کمک کنند. یکی از این پدیده‌ها این است که وقتی یک ستاره می‌میرد، اتفاق می‌افتد و به نوعی «ستاره مرده» به نام کوتوله سفید شکل می‌گیرد. این تنها مقدمه ای کوتاه است بر مفاهیم سطح بسیار بالایی که این موضوع بسیار پیچیده و در عین حال به طور کامل حل نشده را تشکیل می دهند. ماهیت ستارگان کوتوله سفید یکی از حوزه‌های بسیاری از تحقیقات اخترفیزیکی فعال است، بنابراین درک ما ممکن است با در دسترس قرار گرفتن تجهیزات جدید برای مطالعه کیهان و اجرام ستاره‌ای به شدت تغییر کند.

دینامیک ستاره ای

انجام پروژه در فریلنس پروژه

برای اهداف این مقاله، من فقط در مورد ستاره های کم جرم بحث خواهم کرد. سرنوشت ستارگان برای ستارگان با جرم زیاد، کوتوله های سفید نیستند، بلکه ستاره های نوترونی یا سیاهچاله های جرم ستاره ای هستند که در اینجا زیاد در مورد آنها بحث نمی کنم.

یک ستاره معمولی دنباله اصلی، که اساساً یک راکتور همجوشی هسته‌ای عظیم است، در طول عمر خود به دلیل ترکیب ثابت عناصر سبک‌تر در هسته‌اش به عناصر سنگین‌تر، در حال سوختن باقی می‌ماند. اولین و رایج ترین این فرآیندها، پس از اینکه ستاره وارد فاز پایدار خود (پس از تولد) شد، همجوشی هیدروژن به هلیم است. با افزایش سن یک ستاره، غلظت هلیوم تا جایی افزایش می‌یابد که همجوشی هلیوم شروع می‌شود. این فرآیند از جدول تناوبی تا حد امکان تا آهن می‌گذرد. انرژی از طریق هر یک از این همجوشی ها آزاد می شود و کل مجموعه این همجوشی های عنصری در حال افزایش را هسته سنتز ستاره ای می نامند.

دلیل اینکه تولید انرژی یک ستاره مدام دور می‌شود و بخشی از خود را از شروع حرکت منفجر نمی‌کند، به دلیل تعادل بین گرانش آن و نیروی همجوشی است. گرانش به دلیل جرم ستاره باعث فشرده شدن گاز در افزایش چگالی ستاره می شود. هنگامی که مولکول های گاز درون هسته ستاره به اندازه کافی فشرده می شوند، همجوشی هسته ای فوق الذکر رخ می دهد که انرژی تابشی ستاره را به بیرون می راند. این موازنه نیروی بیرون به داخل، تعادل هیدرواستاتیک ستاره ای نامیده می شود و تا حدودی شبیه به حالت دست نخورده ماندن یک بالون است. به جز در مورد بالون، گرانش نیست که از ترکیدن بالون جلوگیری می کند، بلکه مقاومت مواد سطح لاستیکی گسترده آن است.

سفارش ساخت سایت در فریلنس پروژه

اینکه ستاره تا چه حد از نردبان همجوشی هسته ای می گذرد، به جرم اولیه آن و اینکه چقدر جرم اضافی از طریق به دام افتادن گرانشی ماده خارجی انباشته می شود، بستگی دارد. بیشتر ستارگان کیهان به اندازه کافی سنگین هستند که بتوانند عناصر را تا یک عنصر هدف خاص همجوشی کنند - معمولاً حداقل تا کربن، اما همجوشی فقط تا نئون، یا حتی هلیوم خنثی و هلیوم یونی برای ستارگان با جرم استثنایی امکان پذیر است. همچنین، سنگین ترین همجوشی ممکن که رخ دهد، Fe 56 (همجوشی آهن) خواهد بود که پس از آن، دیگر از نظر انرژی برای هر نوع همجوشی هسته ای مطلوب نیست.

واقعیت جالب: یک نوع مقایسه «سرگرم کننده»، مقایسه قدرت ستاره ای است که در حال انجام «همجوشی کربن سوز» با همجوشی ساده هیدروژن/هلیوم در یک سلاح گرما هسته ای استاندارد روی زمین است. CBF در هر ثانیه چندین اگزتون انرژی هسته‌ای آزاد می‌کند، جایی که به عنوان قوی‌ترین بمب H-بمب بشر، بمب Tzar اتحاد جماهیر شوروی «فقط» ۵۸ مگاتون آزاد می‌کند، که در نتیجه قدرت کافی برای رسیدن به استراتوسفر زمین و نابود کردن یک جزیره کامل است. این معادل قدرت آبشار نیگرا با قدرت آبی است که به آرامی از یک شیر آب که به سختی نشتی می چکد. ترتیب تفاوت بزرگی بین چنین رویدادهایی با معیارهای انسانی غیرقابل تصور است.
این تصویر واقعی از انفجار Tzar Bomba در 30 اکتبر 1961 است. تقریباً 40 مایل در آسمان با شعاع عرض 5 مایل رسید.
و با این حال، در مقایسه با این، Tzar Bomba یک مشخصات خنده دار کوچک است. تصویر از phys.org

با انتقال ستاره به مراحل همجوشی عنصری سنگین‌تر و سنگین‌تر، شروع به رشد به اندازه‌های بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌کند. این دسته از ستاره ها با اندازه بزرگتر، ستاره غول پیکر نامیده می شود (به طور معمول، اما نه همیشه، یک غول سرخ). غول سرخ به همجوشی ادامه می‌دهد تا زمانی که جرم کافی در ستاره وجود نداشته باشد که به گرانش کافی قوی برای ادامه همجوشی سنگین‌ترین عنصر فعلی‌اش اجازه دهد. در این نقطه، تمام اتم‌های ستاره تا حدی فشرده می‌شوند که همجوشی هسته‌ای در ستاره متوقف می‌شود و باعث ریزش لایه بیرونی تاجی آن به عنوان یک سحابی سیاره‌ای می‌شود. باقیمانده هسته ستاره ای (کوتوله سفید) است. در این اندازه جدید، ستاره نه از طریق تعادل هیدرواستاتیکی بین تعادل گرانش و همجوشی، بلکه از طریق یک پدیده مکانیکی کوانتومی به نام فشار انحطاط الکترون، خود را حفظ می کند.

انجام پروژه متلب با بهترین متخصصان

کوتوله های سفید

کوتوله سفید سفید است زیرا فوق العاده داغ است، که به دلیل تاریخچه ستاره ای و الکترون های دمای بالا در هسته آن است. دمای سطح یک ستاره کوتوله سفید می تواند به 25+K برسد. این 6K سطح خورشید را مقایسه می کند. با این حال، از زمان هفتم

در صورتی که دیگر همجوشی هسته ای در بقایای ستاره رخ ندهد، کوتوله سفید هیچ گرمای جدیدی تولید نخواهد کرد. در تمام طول عمر خود خنک می شود، جایی که با کاهش درجه حرارت، کاهش درخشندگی و تغییر رنگ را تجربه می کند، زیرا انرژی باقیمانده اش تابش می کند.

در نهایت، یک کوتوله سفید معمولی، پس از چندین تریلیون سال (بسیار طولانی‌تر از سن کنونی جهان)، به یک ستاره کوتوله سیاه تبدیل می‌شود که هیچ انرژی از آن ساطع نمی‌شود. اگر فروپاشی پروتون اتفاق بیفتد، به یک ستاره آهنی جامد ذوب می شود و تا ابد به همین شکل باقی می ماند. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که هیچ کوتوله سیاه یا ستاره‌ای آهنی در جهان وجود ندارد و این احتمالاً به این دلیل است که ما زمان زیادی برای خنک شدن کوتوله‌های سفید به حالت بی‌اثر کامل داریم. بنابراین در حال حاضر، این فقط سرنوشت استاندارد پیش بینی شده ستاره کوتوله سفید است.

توجه: جسمی به نام کوتوله قرمز نیز وجود دارد که کوتوله سفید خنک کننده نیست. یک کوتوله سرخ یک ستاره زنده واقعی است، اگرچه بسیار ضعیف است، که به سادگی بدون هیچ یک از دراماتیک گسترش دنباله اصلی و پرتاب سحابی به یک کوتوله سفید می سوزد. پروکسیما قنطورس، نزدیکترین ستاره به زمین غیر از خورشید، نمونه ای از ستاره کوتوله سرخ است.
اینفوگرافیک چرخه های حیات ستاره ای اصلی را به تصویر می کشد. این نمودار ابتدایی است و سرنوشت ستاره ها یا اضافه شدن جرم به دلیل برافزایش یا برخورد در طول عمر ستاره را در نظر نمی گیرد.

فشار انحطاط الکترون
تفسیری هنرمندانه از گاز الکترونی ماده منحط

ستاره منقبض شده که به عنوان کوتوله سفید شناخته می شود (معمولاً کوتوله سفید اکسیژن کربنی) دیگر انرژی خورشیدی را از طریق همجوشی هسته ای تولید نمی کند، زیرا عناصر تشکیل دهنده آن تا حد ممکن به یکدیگر نزدیک شده اند به طوری که الکترون های آنها به پایین ترین کوانتوم خود وارد می شوند. ایالت ها. همچنین، سیستم کوانتومی حاصل در این فشار فوق‌العاده بالا دیگر ماهیت کاملاً اتمی ندارد. «شبکه» الکترونی حاصل، نوع جدیدی از سیستم کوانتومی را تشکیل می‌دهد، که در آن توابع موجی الکترون به جای پتانسیل کلمب بین الکترون و هسته یک اتم، به پتانسیل چاه گرانشی وابسته می‌شوند. این یک چیز کاملاً عجیب است که باید در مورد آن فکر کرد.

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

طبق اصل طرد پائولی، از آنجایی که الکترون ها فرمیون هستند، هیچ دو الکترونی طبقه بندی شده یکسان (از طریق اسپین، تکانه زاویه ای، موقعیت و سرعتشان) نمی توانند حالت مکانیکی کوانتومی یکسانی را اشغال کنند و بنابراین در برابر بسته شدن نزدیکتر مقاومت کنند. این ستاره اساساً تبدیل به یک کریستال الکترودینامیکی تابشی کربن-اکسیژن می‌شود که دارای خواصی است که فیزیکدانان آن را گاز الکترونی می‌نامند. جزئیات رفتار گازهای الکترونی از محدوده این مقاله خارج است و ریاضیات مورد نیاز برای مدلسازی چنین حالت مادی بسیار دشوار است. اما یک نکته در مورد آن این است که رفتار آن بسیار متفاوت از گازهای مولکولی است - که از قانون گاز ایده آل پیروی می کنند. جالب است بدانید که اگرچه دینامیک هسته ای داخلی (برهم کنش نیروی قوی) یک ستاره بسیار پیچیده است، مولکول های واقعی هنوز مانند گازهای ایده آل رفتار می کنند. اساساً: حجم و دما در شرایط ایزوباریک حالت پایدار متناسب هستند.
قانون گاز ایده آل - فلاش بک های شیمی دبیرستان ممکن است شما را آزار دهد.

گازهای الکترونی از قانون بسیار عجیب تری که قانون گاز الکترونی نامیده می شود تبعیت می کنند. خواص آن را می توان در اینجا یافت: . ما هنوز وارد آن نخواهیم شد، بلکه فقط برای برانگیختن کنجکاوی (و ترس) است:
بیان پتانسیل گاز الکترونی در میدان مغناطیسی. واریانس ابعادی اهمیت بسیار بیشتری نسبت به قانون گاز ایده آل دارد

نتیجه موارد فوق این است که یک گاز الکترونی با دمای بالاتر حتی چگال تر می شود، به همین دلیل است که کوتوله های سفید پرجرم تر تمایل به کوچک شدن دارند، در مقابل انبساط به حجم بیشتر، مانند یک ستاره معمولی که از گاز معمولی تشکیل شده است. البته این فقط یک توصیف کلاسیک بسیار خشن از رفتار یک گاز الکترونی (همچنین به عنوان گاز فرمی شناخته می شود) است، و پیچیدگی و رفتار توصیفی کامل در ماهیت مکانیکی کوانتومی ساختار آن نهفته است.

لیست مجریان نظام مهندسی اراک

حد چاندرسکار

یک ستاره کوتوله سفید معمولاً به جرم خورشید یا کمی کمتر جرم دارد، اما حجم بسیار کمتری بین ماه و زمین دارد. این باعث می شود آن را فوق العاده متراکم کند. یک مقایسه رایج این است که یک قاشق چای خوری از مواد کوتوله سفید می تواند 10 میلیارد تن متریک وزن داشته باشد. تصور کنید به جای استویا، مواد کوتوله سفید را در قهوه خود مخلوط کنید.

اجرام فوق متراکم در کیهان بسیار خطرناک هستند، زیرا معمولاً در آستانه فروپاشی گرانشی هستند. به دلیل چگالی زیاد کوتوله سفید، این ستارگان تمایل دارند که ماده را از کیهان مانند ستاره های دیگر یا از سحابی ها بیرون بکشند و به جرم خود اضافه کنند. احتمالاً تصاویری از این کوتوله‌های سفید در حال شسته شدن جرم از طریق دنباله مارپیچی ذرات برافزایش دیده‌اید.

همانطور که کوتوله سفید به جرم خود اضافه می کند، به آنچه شناخته شده است نزدیک می شود

  • تاریخ : سه شنبه 22 شهریور 1401
  • بازدید : 74 views
  • نظرات : 0 نظر

مقاله ای در مورد مفهوم پلاریتون ها ( الکترومغناطیس )

آشنایی با مفهوم پلاریتون ها (الکترومغناطیس)
عکس مقایسه فیبر در Unsplash

طرراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

1. دومین نسل هارمونیک از پلاریتون های ترکیبی پلاسمون-فونون جفت گریتینگ (arXiv)

نویسنده: مارسل کولمان، کریستین دنکر، نیکولای سی پاسلر، جانا کردل، مارتین ولف، مارکوس مونزنبرگ، الکساندر پارمن

چکیده: پولاریتون‌ها می‌توانند تقویت میدان نوری قوی را فراهم کنند که امکان تقویت تعامل نور-ماده را فراهم می‌کند. در اینجا، ما به طور تجربی افزایش نسل دوم هارمونیک مادون قرمز میانی (SHG) را با استفاده از پلاریتون‌های فونون سطحی جفت‌شده با گریت در سطح 6H-SiC مشاهده می‌کنیم. در آزمایش ما، SHG را در امتداد پراکندگی پلاریتون با تغییر زاویه برخورد پرتو تحریک اندازه می‌گیریم. ما هیبریداسیون بین پلاریتون‌های فونون سطح در حال انتشار و رزونانس‌های پلاسمون موضعی را در توری طلا مشاهده می‌کنیم، که با تغییر پراکندگی پلاریتون با تغییر نسبت مساحت توری و بستر نشان می‌دهد. گزینه های طراحی برای مهندسی هیبریداسیون پلاریتون پلاسمون-فونون مورد بحث قرار گرفته است. به طور کلی، ما بازده نسبتاً کمی از SHG تقویت شده با پلاریتون را در این هندسه در مقایسه با جفت شدن منشوری و نانوساختارها می‌یابیم و منشأهای احتمالی را مورد بحث قرار می‌دهیم.

انجام پروژه در فریلنس پروژه

2. جریان های ابرسیال اسپینور اکسایتون-پلاریتون ها روی یک حلقه شکاف (arXiv)

نویسنده : سواک دمیرچیان، ایگور چستنوف، کریل کوندراتنکو، الکسی کاوکین

چکیده: اخیراً میعانات بوزونی حلقه شکاف قطبیتون های اکسایتون برای تحقق کیوبیت ها پیشنهاد شده است. ما یک مدل تحلیلی از یک میعانات پولاریتون را در یک حلقه یک بعدی که توسط یک پتانسیل تابع دلتا تقسیم می‌شود، فرموله می‌کنیم. جریان پایدار توسط نقص بالقوه تعبیه شده در یک میعان اسکالر ذرات غیر متقابل متوقف می شود، با این حال، در حضور یک غیر خطی بحرانی بالا دوباره ظاهر می شود. ابرجریان های غیرخطی با گشتاور مداری کسری مشخص می شوند در حالی که توابع ویژه آنها ممکن است دارای سالیتون های خاکستری یا تیره باشند. جفت شدن بین اسپین و تکانه زاویه‌ای مداری یک میعانات اسپینور بر جریان‌های پایدار تأثیر بسیار زیادی دارد. ما نشان می‌دهیم که برهم‌کنش اسپین-مدار (SOI) جریان ابرسیال خالص را در میعانات با یک قطبش اسپین یکنواخت فضایی القا می‌کند. ما همچنین راه‌حل‌هایی را پیدا می‌کنیم که در آن جریان‌های ناشی از SOI دو جزء اسپینی میعانات در جهت مخالف منتشر می‌شوند. حالات متناظر میعانات اسپینور از انعکاس آینه ای ترکیبی و تقارن چرخشی-تلنگر تبعیت می کنند.

3. تولید تجربی پلاریتون‌های مگنون حفره‌ای در گردش (arXiv)

نویسنده: جرمی بورهیل، ویچائو یو، وینسنت ولامینک، گریت ای دبلیو بائر، جوزپه روسو، وینسنت کاستل

چکیده: ما به طور تجربی تولید پلاریتون های ماگنون حفره ای یک طرفه دایره ای را در یک حفره چنبره فضای آزاد نشان می دهیم. هنگامی که تشدید مغناطیسی یک کره YIG 1.8 میلی متری و یک رزونانس حفره از نظر فرکانس همزمان تنظیم می شوند و کره در مکان های شعاعی دقیق قرار می گیرد، این امر با مشاهده یک تصویر تعامل سه حالته به دست می آید. در این مکان‌ها، انحطاط بین امواج در حرکت در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت به دلیل آشفتگی ناشی از کره برداشته می‌شود. این منجر به یک جفت حالت متقابل و غیر متقابل می شود که هر دو به صورت دایره ای قطبی شده اند و از طریق غیر متقابل بودن پارامترهای پراکندگی نشان داده می شود.

ساخت سایت سفارش طراحی سایت سایت

  • تاریخ : دوشنبه 21 شهریور 1401
  • بازدید : 90 views
  • نظرات : 0 نظر

شتاب سنج و آزمایشی جالب با آسانسور

سرگرمی با آسانسور: یک آموزش

اکثر تلفن های همراه مدرن دارای شتاب سنج هستند. و این خبر خوبی است اگر در مورد تمام داده های اطراف خود کنجکاو باشید
عکس از Waldemar Brandt در Unsplash

چند سال پیش در دانشگاه فردریش شیلر، در ینا، آلمان مشغول به کار شدم. در کمال تعجب، دفتر من در آن ماه ها در طبقه هجدهم یک آسمان خراش به نام Jentower قرار داشت:
جنتاور

اما من این را نمی نویسم تا به مناظر شگفت انگیز دفتر قدیمی خود ببالم. برعکس، من هر ایده احتمالی از زرق و برق مربوط به کار در مکانی مانند این را از بین خواهم برد. و من این کار را با یک اعتراف انجام خواهم داد: من به عنوان مرد دیوانه ای شناخته شدم که تلفن همراه خود را در حالی که از آسانسور استفاده می کند روی زمین رها می کند. اجازه دهید توضیح دهم چرا:

ساختمانی با ارتفاع تقریبا 150 متر نیاز به آسانسورهای سریع دارد. آنهایی که در این ساختمان هستند شتاب بسیار قدرتمند و تقریباً ترسناکی دارند. سپس، به یاد آوردم که تلفن های هوشمند معمولاً دارای شتاب سنج هستند، بنابراین سعی کردم آن شتاب ها را اندازه گیری کنم.

انجام پروژه در فریلنس پروژه

برنامه‌های زیادی وجود دارند که امکان ثبت داده‌ها را از تمام حسگرهای موجود در تلفن (شتاب‌سنج، نور، میدان مغناطیسی، ...) و صادر کردن آن‌ها در قالبی آسان (مانند csv.) بسیار آسان برای تجزیه و تحلیل در رایانه فراهم می‌کنند. اگر دوست دارید دستان خود را کثیف کنید، آن را امتحان کنید!

در شکل زیر نمایه شتاب عمودی را در طول سفر من به طبقه هجدهم در یک روز صبح می بینیم، جایی که به وضوح می توانیم ضربه اولیه (9 تا 14 ثانیه) و ترمز (28 تا 33) را مشاهده کنیم.
شتاب عمودی در مقابل زمان (گرانش حذف شده است)

شتاب 1 متر بر ثانیه که در طول 4 ثانیه ادامه دارد! فکر کنید که شتاب معمولی که بدن شما به دلیل گرانش آزمایش می کند حدود 9.8 متر بر ثانیه است، بنابراین، در حالی که آسانسور بالا می رود، وزن شما حدود 10٪ افزایش می یابد. شما می توانید آن را در شکم خود احساس کنید!

انجام پروژه متلب

ما می توانیم این داده ها را کمی بیشتر بررسی کنیم. برای مثال می‌توانیم از سری زمانی شتاب برای محاسبه سرعت و موقعیت استفاده کنیم. چگونه؟ شاید از فیزیک دبیرستان به یاد داشته باشید که موقعیت (x)، سرعت (v) و شتاب (a) از طریق مشتقات مرتبط هستند. به طور خاص.

با دستور قبلی می توانیم سرعت را با استفاده از موقعیت محاسبه کنیم و سپس از سرعت برای محاسبه شتاب استفاده کنیم. یکی پس از دیگری، مانند یک زنجیره تولید. با این وجود، در مورد ما، ما می خواهیم روند مخالف را انجام دهیم. خوشبختانه، ما می‌توانیم از انتگرال‌ها برای «برگرداندن» مشتقات خود استفاده کنیم، و بنابراین کل «زنجیره تولید» ما اکنون به نظر می‌رسد:

بنابراین، با ادغام شتاب (برای به دست آوردن سرعت)، و سپس ادغام سرعت (برای به دست آوردن موقعیت) نتایجی مانند این پیدا می کنیم:
شتاب، سرعت و موقعیت در برابر زمان.

سفارش ساخت سایت در فریلنس پروژه

بنابراین، تنها با استفاده از دستگاهی که اکثر ما در همه جا حمل می کنیم و برخی مفاهیم اولیه فیزیکی می دانیم که:

    آسانسور ما با سرعت 4 متر بر ثانیه بالا می رود.
    دفتر من 74 متر بالاتر از زمین بود.

اگر کسی علاقه مند به کاوش عمیق تر در جزئیات است (به عنوان مثال: چگونه اثرات گرانش را فیلتر کنیم، چگونه یک سری زمانی را ادغام کنیم، ...) یا حتی با آسانسور خودش آزمایش کند، در اینجا یک لینک به کد I است. استفاده کرده اند.

این متن ابتدا در Naukas ظاهر شد، جایی که در اصل به زبان اسپانیایی نوشته شده بود.

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

  • تاریخ : دوشنبه 21 شهریور 1401
  • بازدید : 54 views
  • نظرات : 0 نظر


تبلیغات بنری

محل تبلیغات شما
>

آرشیو

صفحه تماس با ما

با ما در ارتباط باشید

تبلیغات بنری
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما
مطالب
آمار سایت
  • تعداد مطالب 56
  • تعداد دیدگاه ها 0
  • تعداد کاربران انلاین 2
  • تعداد اعضای سایت 0
  • بازدید امروز 124
  • بازدید دیروز 153
  • بازدید کل 194,364
کدهای اختصاصی
تبلیغات متنی
هایپرتمپ

دانلود جدیدترین قالب های روز دنیا

www.hypertemp.ir
دانلود فیلم ایرانی جدید

پلان فیلم دنیای فیلم و سریال

Www.PelanFiLm.Com
لیست مجریان نظام مهندسی اراک

مجموعه بی واسطه مجریان و کارفرمایان

https://mojrikade.ir/
نت لیمون

مطالب علمی و مهندسی و برنامه نویسی

http://netlimon.allblog.ir/
ساسان بلاگ تز علمی و آموزشی

مطالب علمی و مهندسی عمران و معماری

http://sasan.blogtez.com/
ساخت و ساز , وب و اطلاعات عمومی

ساخت و ساز , وب و اطلاعات عمومی

http://digiwebi.bestblog.ir/
تبلیغات متنی شما

محل تبلیغات متنی شما

mohandesiirani